Faq B2B

Wat is de garantieperiode van de sieraden?

We werken met een garantieperiode van 3 maanden, vanaf het moment van de bestelling. We nemen onze kwaliteit erg serieus en zullen alle klachten dan ook individueel bekijken en zoeken naar een oplossing.

Ons Customer Service team is grotendeels makkelijk te bereiken via onze chat optie en je kunt ons natuurlijk altijd een email sturen.

Hoe kan ik het beste mijn sieraden bewaren en schoonmaken?

Het beste kan je je sieraden opbergen in bijv. het DJC doosje of in een sieraden opbergbox. Wat je zeker niet moet doen is je sieraden in een vochtige omgeving bewaren of bijv. een langere tijd onaangeroerd op een plek leggen waar het klimaat veranderd.

Daarnaast is het goed om de sieraden uit elkaar te bewaren, zodat ze niet in elkaar verknoopt raken.

Van welke materialen zijn jullie sieraden gemaakt?

Al onze sieraden hebben als basis roestvrij staal! Heel sterk en betaalbaar! Daarnaast maken we natuurlijk gebruik van een plating; hierbij krijgen de sieraden een goud of zilver laagje.

Het laagje goud dat over onze sieraden wordt aangebracht is 18 karaats en heeft een dikte van 2.5 micron. Ook bij de meeste roestvrij stalen sieraden wordt een laagje goud aangebracht en de kleur van het goud bepaalt de kleur van het sieraad. De roestvrij stalen sieraden zijn van RVS 316 gemaakt. Al onze sieraden zijn nikkelvrij.

Kan ik jullie sieraden omhouden tijdens het douchen, sporten of slapen?

We raden iedereen aan onze sieraden af te doen tijdens het douchen, slapen, sporten of vergelijkbare activiteiten om je sieraden gewoon het allermooist te houden. Je kunt het beste voor je sieraden zorgen door ze niet in contact te laten komen met water, haarspray, parfum of body lotion. In sommige gevallen heeft de pH waarde van je huid ook invloed op de sieraden en kan deze voor verkleuring van het materiaal zorgen.

Hoe zijn de sieraden geproduceerd?

Al onze items worden door ons team in Nederland ontworpen door ons Dutch Jewelry team.

Wij werken daarnaast samen met een uitgebreid netwerk van gerenommeerde fabrikanten en leveranciers uit China.

Daarnaast nemen we onze ethische productieverantwoordelijkheid ook heel serieus en eisen van onze leveranciers dat ze over audits en certificaten beschikken en daarnaast goede normen bieden middels goede arbeidsomstandigheden en loon, geen dwang- of kinderarbeid, gelijke kansen en veilige werkomstandigheden.

Hoe dragen jullie bij aan een stukje duurzaamheid?

Duurzaamheid in de sieradenindustrie betekent een verantwoord en transparant productieproces. Het liefst produceren we dan ook lokaal, maar helaas is dat in Nederland geen haalbaar proces, omdat de grondstoffen toch altijd vanuit het buitenland moeten komen.

Waar wij dan extra naar kijken is gebruik van zo weinig mogelijk plastic in de verpakking van je bestelling, printen geen onnodige facturen (die krijg je digitaal!) en restanten worden verkocht tijdens onze Sample Sales! Qua verzending maken we zoveel mogelijk gebruik van gerecycled papier en karton.

Wie kan zich aanmelden als klant?

Dutch Jewelry is deels groothandel voor fysieke winkels (b2b) en verkoopt alleen zelf online aan particulieren. Indien je een KvK nummer en BTW nummer hebt en je actief bent binnen de detailhandel mode/accessoires/living branche kun je bij ons een account aanvragen. Zit je in een andere branche, doe je aan bij-verkoop op heb je een heel leuk idee? Neem dan contact met ons op.

Let op:
wij hanteren een exclusiviteitsbeleid per regio. Daarom kunnen wij helaas niet iedereen in ons klantenbestand opnemen.

Kan ik me ook aanmelden zonder bedrijf/kvk inschrijving?

Nee, dit kan helaas niet. Als particulier kun je wel op onze ‘stores’ pagina vinden welke bedrijven onze producten verkopen en kun je bij één van deze winkels onze producten kopen.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Ga naar de pagina B2B / Wholesale en vul al je gegevens in op het registratieformulier en controleer deze gegevens goed. Na registratie nemen wij contact met jou op.

Ik heb een account aangemaakt, kan ik nu gelijk beginnen met winkelen?

Nadat je een account hebt aangemaakt zullen wij je aanvraag controleren, in de meeste gevallen binnen twee werkdagen. Indien alles klopt en wij hebben bepaald of we je kunnen opnemen in ons klantenbestand, zul je een email van ons ontvangen met de verkoopvoorwaarden. Zodra we deze getekend retour hebben ontvangen, zetten we je account om naar een wholesale en kan je daarmee op het B2B portal inloggen. Alle prijzen zijn dan zichtbaar en via je account kun je accountgegevens managen. Voor de eerste bestelling maken we overigens liever een afspraak om kennis te maken en ook meteen het display pakket door te nemen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Als je je wachtwoord bent vergeten, selecteer je op de inlogpagina ‘Wachtwoord vergeten?’ Vul hierna het e-mailadres in waarop je het nieuwe, tijdelijke wachtwoord wilt ontvangen.

Kan ik mijn klanten via jullie website laten weten dat ik Dutch Jewelry producten verkoop?

Ja, dat kan zeker. Op de ‘Stores’ pagina kunnen eindconsumenten zien welke winkels Dutch Jewelry producten verkopen. Staat jouw store daar nog niet tussen? Laat het ons dan gauw weten! Stuur een berichtje naar info@dutchjewelrycompany.nl

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Klik hier om je aan te melden voor de nieuwsbrief. Zo blijf je wekelijks op de hoogte van onze nieuwtjes, aanbiedingen en nieuwe items!

Hoe kan ik online een bestelling plaatsen?

Voordat je een (b2b) bestelling kunt plaatsen in onze online winkel, dien je eerst in te loggen met je zakelijke account. Via de knop ‘in winkelwagen’, plaats je het gewenste artikel in de winkelwagen. Ben je klaar met winkelen? Klik dan rechts bovenin op het winkelwagentje. Vervolgens krijg je een overzicht van je bestelling te zien, Controleer je gegevens en wijzig deze indien nodig. Kies tot slot de gewenste betaalwijze en rond je bestelling af. Na betaling ontvang je een bevestiging van je order per e-mail.

Is er een minimaal orderbedrag?

Het minimale orderbedrag voor een b2b bestelling is €100,- ex btw.

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Dutch Jewelry Company?

Voor b2b bestellingen in onze webshop bieden wij de volgende betaalmethodes aan:

  • Ideal
  • Paypal
  • Bancontact
  • Op factuur (vanaf €250,-)
Een artikel is uitverkocht, is het uitverkochte artikel binnenkort weer leverbaar?

De voorraad per product kan erg verschillen. Omdat wij met vaste collecties werken, komt het product 9 van de 10 keer terug op voorraad. Wil je het zeker weten? Stuur ons dan even een mail.

Is het mogelijk artikelen te reserveren?

Ja, je kan een product als back-order plaatsen. We sturen het product meteen naar je op zodra het weer op voorraad is. Stel er zijn nog 4 items op voorraad en je wilt er 6, dan komen 2 st. automatisch in de back-order te staan.

Ik heb geen bevestiging van mijn order ontvangen. Hoe kom ik aan deze bevestiging?

Direct na het plaatsen van je bestelling ontvang je een orderbevestiging. Heb je geen e-mail ontvangen? Kijk eerst in je ongewenste mail (spam). Indien je geen e-mail hebt ontvangen, dan is er wellicht iets misgegaan bij het invullen van je gegevens. Controleer en/of wijzig je gegevens via je accountinstellingen.

Kloppen alle gegevens, maar heb je toch geen orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@dutchjewelrycompany.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Is het mogelijk mijn bestelling te annuleren of aan te passen, nadat deze is besteld?

Het is niet mogelijk om een bestelling te annuleren nadat deze afgerond is. Het is ook niet mogelijk om producten toe te voegen of producten te ruilen voor andere producten.

Komt er, naast een order overzicht, ook een factuur?

Ja, nadat de bestelling is geplaatst, komt er automatisch een order overzicht. De factuur krijg je iets later in een aparte mail toegestuurd.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij versturen onze orders binnen de Benelux en Duitsland. De standaard verzendkosten zijn €6,95 (Benelux) en €9,95 voor Duitsland. Bij bestellingen boven de €200,- excl. BTW of hoger, komen de verzendkosten te vervallen en zal de bestelling gratis worden verzonden.

Krijg ik een track en trace code van jullie?

Als we jouw bestelling als (brievenbus)pakket versturen, ontvang je automatisch een track en trace code via de email. 

Een artikel in mijn bestelling is beschadigd of verkeerd geleverd, wat moet ik doen?

Een artikel kan retour worden gestuurd als deze productiefouten bevat of als een artikel verkeerd geleverd is. Alleen in deze gevallen vergoeden wij de retour verzendkosten. Wanneer een product anders is dan je had verwacht kun je het ook retourneren, maar zullen de retour verzendkosten voor eigen rekening komen.

De retourzending dient te voldoen aan onderstaande punten:
– producten mogen enkel binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd worden. Controleer je bestelling dus altijd goed na ontvangst.
– het artikel dient in de originele staat (ongedragen) in de originele verpakking te worden geretourneerd. Indien producten niet in de originele staat en verpakking worden geretourneerd, kunnen we deze helaas niet retour nemen.
– artikelen in de sale zijn uitgezonderd van het retourbeleid.

Voldoet je retourzending niet aan bovengenoemde punten, dan gaat deze ongefrankeerd retour naar de afzender.

Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik nu doen?

Stuur ons een mail naar info@dutchjewelrycompany.nl.
Zet in het onderwerp: Klacht: (ordernummer)
Omschrijf jouw klacht en geef aan om welk product het gaat. Indien het gaat om een artikel met een productiefout of verkeerd ontvangen product gaat, is het toevoegen van foto’s verplicht.

Nadat je de mail heb verstuurd, zul je binnen 3 werkdagen een reactie per email van ons ontvangen.

Indien je de producten terug moet sturen doe je dat binnen 7 dagen en stuur je per mail ons het trackingnummer en de naam van de vervoerder. Producten moeten in de originele staat en verpakking worden geretourneerd. Indien producten niet in de originele staat en verpakking worden terug gestuurd, kunnen we ze helaas niet meer retour nemen.

Mocht je een retouraanvraag doen naar aanleiding van een fout van onze kant dan zul je van ons per email een retourlabel toegestuurd krijgen.

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar er mist een product, wat moet ik doen?

Stuur ons (binnen 3 werkdagen na levering) een mail naar info@dutchjewelrycompany.nl.
Laat ons weten om welke bestelling het gaat en om welke en de hoeveelheid producten het gaat.
Binnen 3 werkdagen zul je een reactie per email van ons ontvangen.

Mag ik jullie beeldmateriaal gebruiken?

Ja, al onze zakelijke klanten mogen ons beeldmateriaal gebruiken! Hieronder vallen product- en sfeerfoto’s en foto’s die we op onze social media kanalen posten. Als je onze foto’s op social media gebruikt, willen we alleen wel graag onze naamsvermelding erbij.